Andra fjälluppdateringen

Så har ytterligare en vecka gått.

Min första lediga dag spenderades i backen efter en liten sovmorgon. Det gick helt okej, med tanke på att det var sisådär två år sedan jag senast stod på ett par slalomskidor. Roligt var det, och bara tre-fyra fall. Märkligast var nog hur jag lyckades felorientera uppifrån toppen och kom ner åt helt fel håll och hamnade i en snow park. Inte helt planerat, men nu vet jag det inför nästa gång...

Jag har under veckan som gått även bokat skidskola över telefon till DANSKAR!!! Det ni, det är jag stolt över att ha lyckats med! Har även gjort danska bokningar över disk, men det kräver fullt fokus. (det gör det iofs oavsett vem som bokar, så man inte gör fel i något steg...)
Efter nyårsveckans högtryck är det nu väldigt lugnt på jobbet. Händer inte jättemycket under dagarna. Lite småsegt, det är bättre när det är mycket att göra så att man är inne i det hela tiden. Nu blir det som en startsträcka varje gång det kommer en gäst.

Snön fortsätter att falla häruppe och bygger på det vita täcket på marken. Mysigt värre! Temperaturen är ett fåtal minusgrader, skönt men lite konstigt att det är så milt. Men i helgen var det en köldknäpp, i lördags var det minus 18 när vi åkte till jobbet. Brrr...

I februari väntar besök från några örebrovänner, det ser jag framemot!

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0