Nostalgi på Rhodos

Olika typer av nostalgi:
* Musik. Hela dagarna strömmar det musik ur poolbarens högtalare och mer än en gång per dag är det någon låt jag har spexminnen till. Det ger så fina tankar och en riktig nostalgikick. Intressant också när det kommer en låt som jag så väl känner igen, men som har "fel" text.
Fyra månader tog det för övrigt innan jag insåg vilken TV-reklam låten "Whatever you want" kommer ifrån. Varje vecka har jag stört mig på att jag inte har kommit på det när den har kommit i en av showerna. Men nu kan jag koppla av, nu har jag svaret. Men nu kanske någon annan fick myror i skallen...

* Kollegor. En i underhållningsteamet har varit krasslig och nu har det kommit en ersättare. När jag fick höra vem det var som skulle komma blev jag väldigt glad, det visade sig vara en jag jobbade med på GC. Jättekul! Så när hon såg mig på flygplatsen igår (jag kunde inte låta bli att följa med och möta henne) blev hon minst sagt förvånad... "Vad gör du här?!" Hihi!
Och för några veckor sedan kom min thailandskollega och hälsade på, det var riktigt skoj!
Men det är märkligt när det känns så naturligt att prata trots att det är minst flera månader sedan man sågs senast. Skönt och trevligt, men märkligt.


För övrigt, apropå musik o sånt. En jobbig låt är "Carrie":
When lights go out,
I see no reason
For you to go
We've been through this before
In every time
In every season
God knows I cried
So please don't ask for more
Can't you see it in my eyes
This might be our last goodbye

Usch ja.
Men jag njuter av sista tiden här. Idag var det tvättid och i väntan på att den skulle bli klar blev det glassköp och promenad ner till stranden. Livet är härligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0