Oktoberkyla

Så var vi inne i oktober, och det märks vill jag lova! Höststormen är här, det regnade häromdagen och temperaturen går ner under 20 grader på natten. Och på dagen orkar den knappt över 25-gradersstrecket. Just nu, strax efter 21, är det 18 grader. Väderprognosen för imorgon säger 15 grader. Mitt på dagen! Jösses, var är min mössa?! Det är så man börjar undra om vi fortfarande är kvar på Rhodos, eller om vi på något mystiskt sätt har flyttats till nordligare breddgrader.
Min nattliga dröm om en sån här anläggning i norra Tyskland kanske har blivit verklighet?!

Häromdagen satt jag och läste på mitt rum, med dörren öppen för att få in lite frisk luft. Plötsligt ser jag en rörelse i ögonvrån och tittar dit. Och där är världens gulligaste katt, typ! Den hade smugit in genom den öppna dörren och var jättesöt! Men inte kan jag ha en katt på mitt rum, så jag reste mig för att schasa ut den, men jag behövde inte ta många steg innan den förskrämd sprang iväg. Minsann, är jag så skrämmande?

Tre veckor kvar. Det är ju förbaskemig ingenting. Hjälp!

Fortfarande inget svar från intervjun. Snart börjar jag leka Spindelmannen och klättrar på väggarna...

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Välkommne hem till kylan här var det -4 i morse när jag åkte till jobbet . Vet du var dina vinterkläder är?? Du har ju lagom varmt där nu ... kramis

2010-10-15 @ 20:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0