Regntunga skyar, vartän jag går

Himlen är alldeles grå, regnet står som spön i backen och vi kurar ihop oss inomhus. Getterna trampar i bergen så det mullrar riktigt ordentligt. Eller är det kanske åskan?

Besöken börjar bli bokade. Imorgon anländer första besöket och vid min födelsedag väntar nästa. Sedan är det 1,5 månad tills jag kommer hem på semester. Biljetterna är bokade, natten till 2 augusti andas jag åter svensk luft och njuter av den svenska sommaren i två veckor.

För övrigt, Rhodos är stället att vara på. Åtminstone om man har jobbat på Gran Canaria. Vi är minst fem personer som har vart på GC förut. Inte helt samtidigt, men ändå.

Ett citat från min guidekollega, när vi skulle åka till team-middagen för nån vecka sedan:
Seaten your fast belts!

Kalispera!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0