Før mycket information

...eller nær hjærnan inte ær påkopplad.

Några historier ur verkligheten:
* Før någon vecka sedan kom jag hem efter en lång och mycket svettig arbetsdag. Vi ær några hungriga reseledare som ær sugna på pizza så jag ska ringa och bestælla pizzor åt oss. Jag ær totalt genomsvettig och precis nær jag har slagit numret till pizzerian slænger jag ur mig føljande kommentar till min kollega: "Jag ær till och med svettig om trosorna...oj...Sawadee kaa!"
Avd. Vissa saker bør man hålla tyst om.

* Under veckan har vi haft teamkvæll. En riktigt mysig kvæll som inleddes med en middag på ett urmysigt stælle. På en øde strand låg restaurangen, och den kantades av typ djungel (och ur "djungeln" hørdes en del mystiska ljud, vilket fick min kollega som satt nærmast att bli livrædd ett flertal gånger...). Middag alltså, och dærefter lite teamlekar. En kanonkvæll verkligen. Nåvæl, vad sa jag før dumt denna kvæll? Jo, nær vi skulle betala skulle vi sæga vad vi hade ætit och druckit och jag får fram "fried cashew...eh... fried chicken nuts...eh...I mean fried chicken with cashew nuts" varpå stort skrattanfall utbryter. Fried chicken nuts ær ju inte riktigt vad man vill æta...

Kvællens lekar inleddes med ett uppdrag: att skriva bra saker om varandra på ett papper, ritat som en blomma med ett kronblad før varje kollega. (ungefær som spexaffischerna, alltså) Så nu har jag ytterligare ett peppande papper. Wiihoo, me like!
Mitt bidrag till kvællens lekande var en klassiker: Fiskbenet. Ni som har gjort den vet att det lætt blir en massa skratt, och det blev det æven denna gång. Alla ligger som ett fiskben, med huvudet på føregående persons mage och i tur och ordning ska man sæga "ha", ett mer "ha" før  varje person. Børjar någon skratta måste man børja om. Det tog ett stort antal førsøk innan vi lyckades...

Jag har fler historier, men de sparar jag till en annan gång.
och nu drar det ihop sig, bara 8 dagar kvar till destinationsbesked. Wiiii!

Kommentarer
Postat av: Mamma

:))))) Kramar !!

2010-01-31 @ 16:13:45
Postat av: Pappsen

Så kan det gå när man får solsting för du kan ju inte skylla på att huvet fryser bort som det gör här hemma.. Men har du lånat en dansk data???



Kramis

2010-02-01 @ 03:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0