Mitt liv på Rhodos

Yasso!

Så, hur har jag det nu då? En överblick av läget:

Boende
Jag bor i egen lägenhet med rum och badrum, inga fler faciliteter. En halv minuts gångväg från mitt arbetshotell. Lagom nära... Vi bor hyfsat samlade i teamet, men inte lika nära som i Thailand.
För gäster har jag en säng till övers, så är man bara en och vill komma hit är det nenas problemas! (det är även möjligt att få all inclusive för en billig peng...)

Hotellet
Ett jättefint hotell, öppnade förra säsongen så det är väldigt nytt och fräscht. Ett litet mysigt hotell precis vid stranden.

Väder
För det mesta skiner solen på dagarna, men idag var det lite regn på morgonen. Det har även blåst ofantligt mycket idag, bitande kallt! Temperaturmässigt är det ungefär som svensk ("dålig") sommar. För mig som kommer från 40-gradig värme är det en jätteomställning, tänk att kunna ha långbyxat och långärmat och dessutom utsläppt hår utan att svettas ihjäl, vilken grej! Men för gästernas skulle hoppas jag att det snart blir varmare. Hursomhelst är det skön temperatur.

Naturen
Rhodos så här långt (ute på landet där jag befinner mig) känns lite som Öland fast med berg. Kargt landskap men vackert. Det går får och betar i hagar, på morgonen hör vi bergsgetter bräka. Inte så många lösspringande hundar som i Thailand, vilket känns otroligt skönt!

Teamet
Vi kommer totalt vara 12 personer, just nu har vi 8 på plats. En är fast i Skandinavien pga den där vulkanen, ni vet, den på Island...
En blandning av finnar, svenskar och danskar. För en gångs skull är svenskarna inte i majoritet, konstig känsla! Men det är bra. Även en bra blandning av tjejer/killar.
Vi kommer rocka den här sommaren! ...bara gästerna kommer nån gång...


Ja, livet är bra här också. Vi håller tummarna för att våra första gäster kommer imorgon.

Kalinichta!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkar ju som ett schysst ställe du kommit till! Har du tagit några bilder än? Hoppas gästerna kommer idag! Kram!

2010-04-22 @ 09:00:47
Postat av: Pappsen

Hallo .. du hade ju tur ändå mitt i vulkaneländet..hoppas du får det bra på Rhodos.. kramis

2010-04-23 @ 21:19:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0