Skrämselattack!

Nu kan jag skriva till ytterligare två saker på mitt visitkort:
* Restaurangvärd
och
* Vattengympainstruktör

Jorå, häromdagen var jag snyggare än snyggast, så snygg har jag nog inte vart sen jag kom hit! Transferuniform i restaurangen, och en himla massa "good morning, welcome" och "your roomnumber, please"/"ert rumsnummer tack". Skoj att få prova nya saker! Och med den tanken gick jag in och körde ett pass vattengympa för första gången i mitt liv. Jösses! Det var lite nervöst innan, men det gick kanonbra! Jag var helt död efteråt, men det var det värt.

En historia från verkligheten: Häromkvällen hade jag och två kollegor jobbat sent, det var mörkt ute och jag och en av de två hade lämnat lite saker i ett förråd. Den andra kollegan skulle lämna lite andra saker, så jag tänkte att vi nog skulle möta henne på kontoret. Iallafall, när vi ska ut ur byggnaden frågar jag om man verkligen behöver låsa dörren eftersom den låser sig själv, och då hör jag andra kollegan, helt plötsligt och från ingenstans "nej det tror jag inte". Jag blev skiträdd och tappade nyckelknippan och mitt ansiktsuttryck var tydligen mycket sevärt. Stor skrattattack för alla tre. Hon hade smugit sig in i byggnaden utan att vi märkte något och smög upp bakom oss när vi precis hade passerat dörren. Ja jösses.

Här där jag bor nu (och har bott sedan 1 maj) får vi städat en gång i veckan. Det kan låta som att man blir lite bortskämd då, men det är nästan tvärtom. Jag blir bättre på att hålla ordning, iallafall dagen innan städerskan ska komma. Då plockar jag iordning allt, diskar upp diskberget och det ser faktiskt riktigt hyfsat ut. :) (att man sedan bir väckt klockan åtta på sin lediga dag, det är en helt annan sak..."don't disturb"-skylten är ett bra påhitt, den ska användas nästa vecka!)

Och den stora frågan: Hur går tankarna inför vintern, och Thailand?
Jaa.. Det känns så overkligt, jag kan fortfarande inte fatta att jag ska dit. Men det ska bli otroligt kul! Och spännande, en helt ny kultur och ett helt nytt land. Jiiises! Än vet jag inte när det är dags, men jag antar att det blir i mitten/slutet av oktober. Flera av mina kollegor är riktigt avundsjuka, och jag kan förstå dem. :)
Ska ner till kontoret om en stund och fylla i visumansökanspapper, imorgon ska jag försöka hitta till en fotoaffär/fotoautomat som kan ta passfoto som ska med ansökan. Det är mycket som måste fixas! Jag antar att jag även måste ta diverse sprutor...Huua.

That's it for now.
Hasta!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Ja du sprutor är inge kul att ta men nödvändiga i vissa lägen... hade vart kul se din min där i mörkret .. ha det gott kramis

2009-09-06 @ 19:04:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0