Resumé av Thai-livet

Jag kommer få nypa mig i armen många gånger det närmsta halvåret för att se så att jag inte drömmer. När vi väntade på en av bilfärjorna och såg den vackra miljön tänkte jag att "shit, ska jag verkligen få vara här i ett halvår". Ja. Det ska jag. Och få betalt för det. Det är inte ett dugg synd om mig! :)

Hur ser livet ut här då?
Tja, en genomgång:
Boende
Bor i eget rum med eget badrum i ett hus tillsammans med mina kollegor, på hoppavstånd från kontoret. Jo, hoppar man ut från balkongen hamnar man nästan rakt på kontoret. Riktigt härligt! Aircondition på rummet, ett litet kylskåp men inga matlagningsmöjligheter. Men det är inget problem, det är löjligt billigt att äta ute.

Kollegor
Ja, såhär långt känns de alldeles underbara. Vi har kul ihop, skrattet är alltid nära och mycket sångintresse. Det kommer bli en kanonsäsong! Dessutom, ett plus i kanten är att vi är ungefär 50-50 tjejer/killar. Mycket ovanligt i den här världen!
Allt som allt är vi 9 personer i teamet, från Sverige, Finland och Danmark.
För att välkomna nya kollegor är det välkomstmiddag ikväll för två som kom idag, jag fick en likadan när jag kom.

Jobbet
Än så länge är det bara studier av våra hotell och omgivningarna, och planering/förberedande av verksamheten. Jag kommer att jobba på en anläggning cirka 15 minuters gångväg från kontoret, verkligen ett jättefint hotell. Ser framemot att starta arbetet där.
Imorgon ska vi ut på utflykt, och upptäcka ön. Det ryktas om elefantridning i djungeln... WOW!
På torsdag vankas kajakutflykt, får se hur många som trillar i havet...

Maten
Att äta ute är som sagt löjligt billigt. Idag åt vi lunch för cirka 80 baht, vilket är cirka 16 SEK. Man kan äta det mesta här, alltifrån kyckling till fisk till pizza. Ris är såklart en huvudingrediens även om det inte hunnit bli så mycket risätande för mig än.

Naturliv
Som sagt så är det betydligt grönare här än på GC, väldigt frodigt. Ganska höga kullar/berg på ön som är täckta av palmer och andra gröna träd. Två av kollegorna hävdade att de hade sett två apor från ett fönster i vårt hus, och när två andra var ute och studdade ön igår såg de en elefant på vägen. Det låter helt ofattbart!
Kort sagt: det är obeskrivligt vackert här!

Bad
Jajjemän, bada går att göra från flera fina sandstränder. Idag är jag och min barnklubbskollega halvfria, så efter att ha jobbat på förmiddagen tog vi oss till en strand. Tyvärr var det väldigt mulet, men vi kände iallafall på vattnet och det var jätteskönt! Mycket varmare än Atlanten. Men man blir ju inte riktigt avsvalkad.


Jag har ännu inte tagit reda på adress hit, men det ska jag göra.

Så nu är ni uppdaterade, jag lever prima liv här!
Sawadee kaa!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Hej där



Nu blir man en aning avis på dig tösen... det låter ju som du kommer att få en kanonvinter ha det gott kramis

2009-10-20 @ 12:30:54
Postat av: AnnaHa

Åh, vad trist du verkar få det... Bara ett litet sting av avundsjuka från ett grått och ruggigt Sverige. Önskar att jag kunde komma och hälsa på dig!



Kramar!

2009-10-20 @ 12:36:42
Postat av: Lina

Hej! Vad skönt allt låter :) Och skönt att flygresorna, trots lite bekymmer, gick förhållandevis bra. Jag är riktigt avundsjuk på dig som slipper Sverige-vädret just nu, men det gör ju faktiskt vi nästa vecka också. Då bär det ju nämligen av till Egypten! Trots att det bara är en vecka så ska det bli väldans skönt att slippa regn och rusk i Sverige lite grann :) Ha det superbra! /Lina

2009-10-20 @ 15:41:45
Postat av: Hannza

Skönt att höra att du är framme!



KRAM

2009-10-20 @ 18:03:04
URL: http://hannza.com
Postat av: Mamma

Det låter ju helt fantastiskt. Och att du verkar redan ha hunnit få så mycket intryck. Du kom i förrgår...Det låter kanon. Bamsekram till dig!!

2009-10-20 @ 18:29:43
Postat av: Gudrun

Så... exotiskt.



Kan meddela att här på Enrisvägen är det utsikt över gula björklöv, grå himmel och en massa dis. Grått och fuktigt, helt enkelt. Men... jag gillar årstiderna och deras växlingar, så jag är glad ändå.

2009-10-21 @ 15:04:18
URL: http://gsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0