Efter surfningen

Igar var jag alltsa och surfade, tillsammans med en kollega. Vi blev upphamtade utnfor hotellet dar vi bor och akte till en strand en bit norrut (Playa del Hombre, om nan vill veta...). En mycket trevlig instruktor korde oss i en typ minibuss. Val framme vid stranden fick vi prova ut vatdrakt, valdigt snyggt...eller inte. ;) Sedan var det uppvarmning och en liten teorigenomgang, hur man ska placera sig pa bradan osv. Efter det var det dags att prova i vattnet. Hjalp. Det var ganska sma vagor till en borjan, men ratt manga. Tog mycket energi att ta sig ut, for att kunna surfa in. Men det var en harlig kansla att flyga fram pa vattnet, och att forsoka stalla sig upp. Jag gjorde inga helhjartade forsok att stalla mig upp, var ratt nojd med att bara ligga/sta pa knana.
Efter nagra timmar i havet hade jag nog svalt halva Atlanten, den andra halvan svalde min kollega. :) Nar vi var klara vid stranden akte vi till ett narbelaget café, som tursamt nog ligger helt utanfor alla turiststrak. Mycket goda bakverk och riktigt billigt. Jag kopte en stor chokladkaka och en cola, betalade bara knappt 2 euro. Hade det varit i Sverige, eller pa nagot turiststalle hade det sakert kostat upp mot 5 euro. Riktigt bra!

Nar jag kom hem lag jag pa sangen och slappade i nagra timmar innan det var dags for volleyboll med underhallarna. Sa skoj, och mysigt att bara vara allihop pa stranden!

Ikvall ar det kvallsjobb igen. Ingen rast och ingen ro...

Och vadret da? Jotack, solen skiner, det ar varmt. Inget att klaga pa! ;)

Hasta luego, Sverige!

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Låter riktigt nice! Men "underhallare"... det låter suspekt :-P Under vilken hall håller de till?

2009-06-11 @ 17:50:19
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Mamma

Undrar vad som var bäst; surfningen, chokladkakan, vilan på sängen eller volleybollen med underhallarna?!

2009-06-12 @ 22:44:37
Postat av: Anonym

Hallo hoppas du har piggat på dig efter att tömt Atlanten.... grattis på födelsedagen...

2009-06-14 @ 22:56:13
Postat av: Hannza

Grattis på födelsedagen! Kramar

2009-06-15 @ 00:11:03
URL: http://hannza.com
Postat av: Barbro

Skönt att höra att du verkar ha det bra!!!!

Hoppas du får en riktigt bra födelsedag!!!!

GRATTIS GRATTIS från oss i Sjömarken

(och kusin Peter från Norrmalm)

2009-06-15 @ 09:41:06
Postat av: Anonym

hello :)

Grattis kramar från kusin vitamin :)

Jag åker snart ner till varberg med mitt tjejgäng och ska oxå ha det gött i solen :)

SOLIGA hälsningar från sjömarken :P

// Annika :D

2009-06-15 @ 10:26:14
Postat av: Annika

hello :)

Grattis kramar från kusin vitamin :)

Jag åker snart ner till varberg med mitt tjejgäng och ska oxå njuuuta i solen :)

SOLIGA hälsningar från sjömarken :P

//annika :D

2009-06-15 @ 10:28:00
Postat av: Gudrun

Grattis! Grattis!

2009-06-15 @ 17:57:42
URL: http://gsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0