Hett om oronen!

Puh... Idag ar det helt galet varmt. Eller for att citera Konfucius i nolleversionen av Khan:
Har ar verkligen varmt som i en oken, hett som i en bastu, torrt som nar en gammal skadis lagger upp ett krystat skamt om varme som en annan skadis ska reagera pa!

Sisadar 45 grader i skuggan, varma vindar som inte bidrar till nan svalka utan snarare tvartom. Tank er en bastu, med blasande varmluft. Det ar jobbigt att bara andas, typ.
Vi gissar att det beror pa okenvindar fran Sahara (japp, sa langt soderut ar jag!), det brukar komma sahar ars. Och det lar halla i sig nagra dagar. Stackars oss!

Efter foregaende inlagg har jag haft nagra bra dagar. (tack forresten for era fina kommentarer!) I onsdags var jag hos en dansk kollega och at mat, mycket trevligt! Jag forsokte aven snacka lite dansk och uppfann da ett nytt ord, "flyghavnen"...sa gar det nar man blandar ihop flygplats och lufthavn. Men men, ett gott skratt forlanger ju livet... Jeg er ikke sa godt til at snakke dansk... ;) Nya fina barn i barnklubbarna igen, det ar ett standigt hej-och-hejda. Igar hade vi mote, alla barnklubbsledare, och vi jobbar pa bra kan man saga. Far se hur langt det star sig i kampen mot de andra anlaggningarna...

Ikvall ska jag ata middag med en vinter-entertainer som numera jobbar for hotellet. Trevligt varre!

Imorgon har vi monthly meeting/awards, ska ivag till nagot hemligt stalle. Spannande! Da far vi veta hur det gick i juni. Skoj att hitta pa nagot med hela teamet.

Jepp, det var allt for den har gangen. Trevlig helg, hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Sofia

Usch vad jag känner mig kluven om 8 augusti... vill ju vara med på sommarfesten och träffa dig. Beslutsångest big time, men snart måste jag bestämma mig! Hoppas du har det bra framt tills vidare. Stora kramar från mig!

2009-07-24 @ 23:12:12
URL: http://snake101.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0