Solsken och 8 dagar kvar

Väder är ett märkligt fenomen. I fredags var det full snöstorm (nästan, det kändes som att vara ute på polarexpedition) och igår och idag visar sig solen från sin bästa sida. Som om den känner på sig att jag snart ska dra söderut och vill förbereda mig på bästa sätt. Eller nåt. Hursomhelst är det fantastiskt skönt, igår satt jag och mamma på uteplatsen och bara njöt av solen, fikade och pratade strunt. Klarblå himmel, nästan vindstilla. Tyst, lugnt och skönt. Kan det bli bättre? ...Jo, lägg till ett hav, några vajande palmer, härliga ungar och öka värmen lite så är det nog perfekt sedan. :) Hehe.

Hur är stämningen i kroppen då? Tja, ibland är det riktigt nervöst, det börjar ju liksom närma sig nu. Andra stunder är jag hur lugn som helst. Men det är skönt att få en veckas lugn och ro innan det bär av, hade varit riktigt jobbigt att åka typ imorgon (som var det datum jag sa som tidigaste avresedatum). Nu hinner jag landa efter flytten och ta det lugnt några dagar innan det är dags att stressa upp sig igen.. ;)

Nu väntar en promenad i ett soligt Borås, våren är verkligen på gång!

Adios!


Kommentarer
Postat av: Suzy

javisst är det underbart med denna vår som även nått Örebro =) låter dock som du är beredd nu att ge dig av... och lite nervositet är bra =) hopas du kommer skriva lite då och då när du kommer till "jobbet" med...ska bli kul att läsa om allt du är med om...även om jag kan tänka mig att det är mkt känslor som kan vara svåra att sätta ord på men försök - för oss i kalla sverige =)



Ha en underbar resa ner och ta hand om dig! Kram

2009-04-03 @ 10:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0