Sawadee pee mai!

...eller Gott Nytt År som ni säger i Sverige!

Nyårsfirandet i Thailand var minst sagt märkligt, och det kändes på något vis jobbigare än på julen. Upplägget på hotellet var i princip detsamma, med galamiddag o sånt. Efteråt skulle vi ut och äta på restaurang och därefter vidare till en bar på stranden. Övriga teamet hade skyhöga förväntningar, årets höjdpunkt ur festsynpunkt. Ni som känner mig vet att jag inte är någon direkt partymänniska, inte heller nån som går på krogen var och varannan helg.
Så det blev lite ångestfyllt att känna "jag borde följa med", och framförallt ville jag ju inte sitta själv på mitt rum vid tolvslaget. (hur tragiskt hade inte det varit?) Många minnen från tidigare nyår vällde fram och jag kände saknad, vill att det ska vara som då.
Nåväl, en stor mängd tårar och ett pep talk med min närmsta barnklubbskollega senare så blev det iallafall middag på restaurangen och även en tur ner till strandbaren. och jag måste erkänna att det var en upplevelse. Alla dessa ljuslyktor som skickades upp mot himlen, stå barfota med fötterna i sanden, se vågorna rulla in, se och höra fyrverkerier som sköts upp obehagligt nära (säkerhetsavstånd kan de knappast ha hört talas om här...), massa människor... Ja, det var en upplevelse. Men ska jag vara helt ärlig, och det ska man ju, så hade jag varit nöjd med en lugnare tillställning.

Så nu är det januari, helt plötsligt. Så kan det gå.

och just det, jag har ju lovat en historia från min soliga verklighet:
För några veckor sedan var jag och två kollegor ute på snorklingstur. Med den första turen, och dess sjösjuka, i minnet tog jag redan vid start sjösjukepiller. Det gick bra till en början, inga problem fram till första stoppet. Mellan första och andra blev det dock aningens jobbigt, men ändå lugnt. Värre när jag kom ner i vattnet. Det var ganska vågigt, och guppigt i vattnet som blev jobbigt när jag snorklade omkring. Efter ett tag blev det för mycket, så ut med snorkeln ut munnen och vips så hade fiskarna fått lite mer mat (för att beskriva det med lite finare ord...). En komisk historia. Jag menar, visst kan man bli sjösjuk på en båt, men i vattnet??? Det övergår mitt förstånd.
Så nu har jag bestämt mig: Inga fler snorklingsturer. Det är liksom inte värt det, när sjösjukan kommer så lätt.

I övrigt kretsar tankarna kring ansökan för nästa säsong. Söka eller inte söka, och vad ska man söka? Det är den stora frågan. 27 dagar kvar tills ansökningarna kommer ut. Jösses.

Gonatt gonatt!

Kommentarer
Postat av: Gudrun

Sök! Något bra måste ju finnas, och att gå omkring här och vara arbetslös är ju inte så kul. Får du något bättre någon annanstans, så... får det beslutet tas då.

2010-01-01 @ 18:18:07
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Här var det rätt lungt över nyår Daniel och Linda med pojkvän var här monopolspel och god mat... just nu är det snöfall och kallt ca 10-... men det är ju vinter... kramis

2010-01-06 @ 00:33:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0