svar på tal :)

Till "kranen", som lämnat en kommentar tidigare, och även till andra som undrar:
Jag kan tyvärr inte säga vilket företag jag jobbade för, eftersom bloggpolicyn hindrar det. (men om du lämnar en epostadress kan jag ju maila och avslöja det:) )

Men lite allmänt om intervjudagen: Min intervjudag var för två år sedan, kan hända att de har ändrat upplägg sedan dess. Det började iaf med info om företaget, därefter följde en övning i destinationspresentation. Ytterligare en gruppövning innan lunchbreak, därefter följde intervjuer för de som gick vidare.

Tips från mig: Var dig själv och ta det inte alltför allvarligt. Försök att ha roligt under dagen. Ett citat jag har haft med mig (om auditions egentligen, men det funkar lika bra för intervjuer) är "En intervju är inte så allvarlig. Egentligen. Man får självklart vara lite nervös, men går du in med ett leende är chansen stor att du även går därifrån med ett leende!"
Lycka till, kranen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0