Midsommarnattens köld är hård...

...stjärnorna gnistra och glimma.

Eller var det kanske en dikt om vintern och Tomten som började så?
Hursomhelst, det är KALLT här på Rhodos på kvällarna/nätterna! Ner mot 23 grader, det är så man börjar frysa! Sådetså.

Midsommarafton idag. Jordgubbar? Nej, de har lyst med sin frånvaro. Men det har minsann blivit dans kring en midsommarstång iallafall, för första gången på säkert minst tio år om inte ännu mer. När svenskar åker utomlands händer något... Riktigt kul var det!

Och nu har jag precis kollat på TV och insett att jag är totalt korkad och en stor idiot som befinner mig på Rhodos när Sverige är som vackrast! Så vackert det var på tv, och så fina sånger. Jag vill till Sverige! Dessutom åt de jordgubbstårta, gissa vem som blev störtavundsjuk på det?!

Nåväl, hoppas att ni alla har haft en riktigt bra midsommarafton och att regnet har hållt sig borta (men det är väl ingen som blir förvånad om det kommer några regnstänk...).

Nu kastar jag in handduken för idag.
Fem veckor och en dag kvar till semester.


Kommentarer
Postat av: Gudrun

Du skulle kommit förbi på vårt midsommarfirande! Vi hade jordgubbar! (Bland mycket annat)

2010-06-26 @ 13:43:27
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Mamma

Här var dyra jordgubbar till Midsommar. Men goda!! Nu i värmen o solen mognar de och säsongen kommer igång på allvar! Mums, hoppas några finns kvar när du kommer hem! Kramar!

2010-06-29 @ 11:24:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0