we had joy, we had fun, we had seasons in the sun...

...mmm, livet är ändå rätt härligt.

För att ta ett exempel, lunchen idag:
Restaurang alldeles vid stranden, utsikt över havet och palmer som vajar. Och dessutom ett mysigt sällskap av två kollegor. (att maten inte var kanongod uppvägdes av en utmärkt glass efteråt)

Solen skiner för det mesta även 2010, men igår var det riktigt ruskväder. Regn, regn, regn hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen. Så jag vaknade och hörde regnets smatter mot fönsterrutan. Mysigt värre!

Har även haft besök av min favorit-finska kollega från GC (som nu också jobbar här i Thailand), och det var riktigt roligt vill jag lova! Vi bodde på ett lägenhetshotell med riktigt fina rum. Vi hade egentligen blivit bokade i en lgh med ett sovrum, men den kategorin var fullbokad så istället fick vi en stoooor lägenhet med varsitt sovrum och varsitt badrum. Heja! :)
Kollade på thai-TV på kvällen och förundrades över denna befolkning. Tänk er ett talangprogram, men skruva till det tusen varv typ så har ni programmet vi såg. Alltifrån en pojke som med olikfärgade kläder och pappskivor visade olika länders flaggor till ett par som hade klätt ut sig till kort ur en kortlek och blandade ihop sig (typ). Så skruvat! Inte visste vi att thailändarna var såna...

Nu har vi rekordantal i barnklubben, en kul utmaning nu.

Och snart är det dags för sommaransökningar. En och en halv vecka kvar tills positionerna är tillgängliga att söka. Det lutar mot att jag söker, så får jag se sedan. Det jobbiga är att så fort jag börjar läsa om de olika ställena så börjar jag tänka att jag redan är där... Vilket privilegium jag har, att i princip kunna välja och vraka mellan olika soliga och härliga ställen. Vad sjutton ska jag hem till kalla Sverige för?!

Livet rullar på, och just nu är det på topp!
Solskenskramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, vad ska du hem till denna kyla för. Idag bara som ett exempel -14 på morgonen och -13 nu på kvällen. Massor av snö, elen tar slut, elpriset rusar i höjden. Nej, stanna där du är tills våren kommer åtminstone!

Kramar!

2010-01-08 @ 18:43:41
Postat av: Anonym

Ja, det låter alldeles för skönt för att frivilligt lämna ett så underbart liv! -24 inatt, men idag har temperaturen iaf gått upp till -20! Jäjj! Livet är skönt! Kramkram!

2010-01-09 @ 14:18:39
Postat av: Anna

Ja, det låter alldeles för skönt för att frivilligt lämna ett så underbart liv! -24 inatt, men idag har temperaturen iaf gått upp till -20! Jäjj! Livet är skönt! Kramkram!

2010-01-09 @ 14:19:37
Postat av: Pappsen

I dag är det nästan bikini temp bara - 4 men å andra sidan blåser det för j####gt.. så det var nästan kallare än i går när det var -22... ha det gott i värmen och tänk inte på oss som fryser örona av oss..

2010-01-10 @ 18:40:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0