Och så börjar hjulen snurra igen...

Igår satt jag med min kalender och räknade dagar. Hur många dagar som har gått sedan jag för första gången tog mina första steg på den här ön. 158 dagar blev det. Då var jag helt ny i den här semesterkarusellen, och med mig åkte en hel hög andra människor. Efter några varv började några droppa av från karusellen, en efter en försvann de och ersattes av nya. Sedan har sommaren gått, karusellen har snurrat och några har lämnat och andra har kommit till under tidens gång. Men i stort sett har vi vart samma gäng som åkt tillsammans, varv efter varv. Nu börjar det kännas i magen att karusellen stoppar oftare och man vet inte från vecka till vecka vilka som fortfarande är med eller vilka som kommer till. Kort sagt: säsongen börjar lida mot sitt slut och teamet börjar spridas för vinden.

Det är så märkligt att det som kändes så avlägset när jag kom hit i april, är plötsligt här och nu. Då var jag en av de nya som skulle stanna kvar, medan det gamla teamet lämnade ön en efter en. Jag minns att jag tänkte "jaha, och när ska jag åka härifrån?" och visste att den dagen låg sisådär ett halvår framåt. Nu är det dags att säga adjö till alla som åker härifrån (eller stannar, när jag åker), och att säga hej och välkommen till alla nya. De droppar in, en efter en. Och snart, om en månad ungefär, är det dags för mig att lämna ön. (det där lät nästan som Robinson...)

Att säga hejdå är tufft, och vissa personer från det här teamet kommer jag sakna oerhört mycket. Men det är ju en del av jobbet, man jobbar ett halvår på ett ställe och sedan drar man vidare, träffar nya människor som blir ens vänner. Och det är kul att träffa nytt folk. En av de nya jobbade faktiskt på mitt blivande jobbhotell förra vintern och hon var helnöjd med det. Känns bra!

Ja... annars då? Jo, jag gick igenom min inkorg i mobilen häromkvällen (eller snarare kvällar...) och tog bort massa meddelanden från hösten 2007 och framåt. Vissa så meningslösa att spara att jag inte fattar varför de fortfarande fanns kvar, som t.ex. "10?" och "ok" och "absolut!=)"...what?!? Andra meddelanden sparade jag även nu, för att de antingen var roliga eller peppande eller bara mysiga. Lite lustigt också när man tittar på gamla meddelanden och direkt fattar vad det handlar om, utan att det är uppenbart i texten eller utan att ens se datumet då det skickades.

Förövrigt så har det regnat igen. Både igår och idag. Soltrötta semesterguider säger som så: Strålande!
Jag tittade på TV igårkväll när jag hörde ett märkligt ljud utifrån, gick då ut på min balkong och såg regnet "ösa" ner. Hörde något snettuppifrån och såg en kollega på sin balkong, vi var överförtjusta! Några sekunder senare tittar min grannkollega ut på sin balkong och ytterligare en kort stund senare kommer en tredje kollega ut på sin balkong. Halleluja för regnet, det togs en bild som kanske hamnar på facebook, isåfall ska jag hojta till så ni får se den! :)

Sådär ja, en uppdatering igen. Hasta!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken spännande karusell det låter som! Kram!

2009-09-17 @ 13:01:38
Postat av: Mamma

Glömde säga att det finns mail!

2009-09-17 @ 13:02:30
Postat av: Mamma

För att inte du ska missuppfatta min förra kommentar säger jag att jag har skickat mail till dig!!

2009-09-17 @ 13:04:58
Postat av: Gudrun

Tur att det finns mammor som kan kommentera inläggen när ingen annan gör det :-P

Det ÄR märkligt, det där att ta farväl.

kramar om

2009-09-17 @ 14:21:39
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Se där tänk om vi kunde sända ner lite av vårat regn till er för vi har fått mer än vi vill ha... Hoppas du får det bra även på det nya stället... kramis

2009-09-17 @ 16:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0