Hur man dödar en guldfisk på 10 timmar

...en guide för nybörjare.
1. Få en guldfisk i en glasburk, samt en burk med fiskmat, av din nisse.
2. Ge fisken lite frukost.
3. Gå till jobbet.
4. Kom hem 10 timmar senare.
5. Titta till fisken.
6. Konstatera att den är stendöd.
7. Ordna begravning.

Så kan det gå till en helt vanlig decemberdag i Thailand. Vi har ett nisse-spel på gång, där alla har fått en person i teamet att vara Nisse åt. Hitta på saker, både snälla och busiga. En morgon när jag öppnade min dörr stod en glasburk med en guldfisk i precis utanför, med tillhörande brev från min Nisse. Riktigt mysigt och vi åt frukost tillsammans. En fin vänskap tog sin början, men sedan gick jag till jobbet och hade en riktigt lång dag. Så lång att när jag kom hem och skulle titta till min fisk så var den död. Den låg på sidan vid ytan. Stackars fisk, den dog svältdöden.

En vecka senare var det quiz-night på en av våra stam-barer och en fråga löd: Hur många år kan en guldfisk leva, i optimala förhållanden? Jaaa....då ska den definitivt inte bo hos mig. Svaret på frågan var överraskande 40 år!


Igår fick jag en släng av hemlängtan och tog fram mina älskade affischer och läste alla fina ord. Resultat: tårarna sprutade efter fem sekunder. Idag har de kommit upp på väggen, så nu kan jag läsa dem hela tiden.

Med det sagt: Jag saknar er alla jättemycket, både familj och vänner! Ta hand om er i juletid, ge varandra extra många kramar och njut av livet!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Saknaden är ömsesidig! Hos mig kommer också tårar när jag läser det du skriver.Ta väl hand om dig med! Hoppas du får många kramar. Här kommer en STOR!

2009-12-17 @ 09:54:55
Postat av: Gudrun

Ja affischer är bra grejjer minsann! sneglar lite på mina Jaja, det blir bra. Ska bli kul att ses i mars, inte många dagar kvar. 85 dagar till premiär tycker spexets nedräknare. Helt galet. Men du, det är kul att läsa dina solskensberättelser, men stackars lilla fisken :-(

2009-12-17 @ 13:23:16
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Pappsen

Fortsatt minusgrader skönt är det faktiskt, hoppas det ligger över julen... Fisken behöver lite syre i sin burk oxå... kramis

2009-12-20 @ 16:50:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0