Chokladkalender, pepparkakor och en liten lussekatt

Så har det kommit lite julstämning även till mitt thailändska paradis. I början av december var tre personer ur teamet i Sverige för managerutbildning och jag skickade med en "önskelista". En enda sak var uppskriven: Pepparkakor!
När de kom tillbaka fanns en burk med pepparkakor med. Halleluja! En nöjd Rebecka. Förutom det fanns även en överraskning till alla i teamet: Varsin chokladkalender! Woohoo, mer julstämning!
Även lite nejlikor fanns med, så nu hänger det några apelsinnejlikebollar på kontoret. Myspys!

Idag är jag halvledig och njöt därför av lite svensk lunch: makaroner och korv, på det svenska cafét som finns här. De hade även lussekatter så jag tog möjligheten och mumsade även i mig en sådan. Smakar såklart inte som hemma, "på riktigt", men ändå lite känsla..

I dessa tider blir det lätt lite extra hemlängtan. Finns ju så många traditioner, både mångåriga "så har det aaalltid varit" och få-åriga från de senaste åren. Luciamorgonmys på enris 22 är en saknad grej i år. Och givetvis adventsljusstakar, pepparkaksbak, julgodisbak, pyntande av ljusstakar...och vem ska smyga in med ett paket och lite julgodis på julaftonsmorgon?
Nåväl, jag har iallafall skrivit "julkort" som idag lämnades till hotellreceptionen så de landar väl i era brevlådor vid årsskiftet eller så. Jag tror att jag lyckades få med de flesta, och skulle det vara någon jag har råkat glömma så är det inte med vilje, utan ni är helt enkelt för många!

Bäst i juletid är iaf Bjällerklang på webben. Julmusik dygnet runt, och just nu spelas det för fullt.

Om några dagar är det dags för ett vattengympapass med julmusik. Kuligt! En stor trupp ska sprida julstämning i poolen. :)

Jag har hört att det är snö i Svea rike, låter hur mysigt som helst! Njut av det, ni som kan! (och se till att det ligger kvar till mars...)

Lagon! (adjö på thai-vis)

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Halo där



Snö har vi och några grader kallt hoppas det ligger över julen .. men tyvärr kom det lite regn över Borås i går.. men härute på landet är det bara snö. Adventsljusstakar har jag framme oxå dock inga tomtar än...

2009-12-16 @ 11:54:32
Postat av: Gudrun

Nu för tiden bor iof Luciamorgonmänniskan på Björkrisvägen... bara Erik och jag kvar på Enris 22, och det varar inte så länge till det heller.

Du får hälsa på oss i Rosta när du kommer "hem".

2009-12-16 @ 15:14:49
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Mamma

Idag -8 gr. Kallt och några cm snö. Härligt! Den lille hustomten kommer undra varför det är tomt i den flickans rum! Låter mysigt med det ni gör för att få lite julkul.Vinterkramar!

2009-12-17 @ 09:45:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0