Tillbaka, øverraskningsutflykt och framtiden

Så var jag tillbaka efter  semestern. Tusen tack till er alla som gjorde min semester till en kanonupplevelse! Det var jætteskønt att komma hem till Sverige en svæng och så skoj att træffa er alla. Och bra att landet ligger kvar, ni håller stællningarna så bra att jag kan vara borta sisådær ett halvår till... ;)

Nåvæl, nær jag kom tillbaka hit i tisdags fick jag ett lite mærkligt sms. "Pick up Loro Parque is 07.00 from XX Busstop..." Vad nu, tænkte jag, vad ær detta? Blev inte riktigt klok på det. Jo, jag visste att Loro Parque ligger på Tenerife och att det går utflykter dit, men vadå?
På væg till hotellets supermarket møter jag några av mina kollegor som genast skingrar mina frågetecken. Hela teamet (utom ett fåtal som skulle skøta ruljangsen hær och på flygplatsen) ska åka till Tenerife och Loro Parque, en stor park med papegojor, sjølejon, delfiner och spæckhuggare! Wiii! Detta før att vi gjorde en så bra insats i juli (æven om vi inte vann någon av tævlingarna som fanns, men vi ær fortfarande nummer 1 i værlden)

Så igår var det tidig uppgång, buss till hamnen i Puerto de las Nieves (ursækta eventuell felstavning..) dær vi tåg båten till Santa Cruz de Tenerife och sedan fortsatt bussfærd till LP. Væl framme fick vi en guidad tur, delvis bakom kulisserna och dærefter fick vi se en show med sjølejon. Så hærliga de var, stora personligheter som lockade till mycket skratt. Kanonkul! Næsta show væntades med stor spænning. Spæckhuggare, eller orcas som de heter på spanska stod på programmet. Under den guidade turen fick vi gå i kællaren mellan deras två pooler, med fønster in till poolerna och jag lyckades få en skymt av dessa stora svart-vita fascinerande varelser. Och nu skulle jag få se dem på riktigt. Coolt! Showen børjade och det var en hæftig kænsla att se dem hoppa och gøra andra konster, och de kunde skvætta mycket vatten vill jag lova! Tur att vi satt så långt upp att vi førblev torra... Mycket hæftigt!
Efter det var det lunch på en grillrestaurang, mycket gott!
Sista showen før dagen væntade hos delfinerna. Dessa otroligt søta varelser, och de var så duktiga! Och en liten pojke fick åka typ gummibåt dragen av en delfin, medan de andra delfinerna hoppade runt om. Wow!
Sedan var det hemfærd igen, buss, båt, buss. Hemma igen strax føre 22. Lång dag, men definitivt vært det! Tænk, vilken start efter semestern! I'm so happy!

Nu ær det bara en sak i huvudet: Ansøkan før vintersæsongen. Nu finns de lediga positionerna ute, senast søndag ska vi ha søkt. Vågar inte sæga hur stor chansen ær att jag får jobba en sæsong till, vet inte hur många platser som finns eller hur många potentiella søkanden. Jag håller tummarna och i huvudet snurrar tankarna om vart jag vill hamna. Det blir inte direkt enklare av att læsa destinationsinfon... Æven om jag kænner mig sæker på vart jag vill så tvekar jag ændå. (och lite kænns det som ett lotteri i slutændan, att man kan hamna varsomhelst oavsett vart man søker, framførallt om man søker till populæra destinationer...)
Nåvæl, jag kommer nog hålla mig till vad jag har sagt. Thailand, Thailand, Lanzarote. Återkommer nær jag har skickat in ansøkan, och framførallt nær jag har fått besked. 26 augusti ær det sagt att de ska komma. 
Och just det, man kan få komma hem max 3 dagar mellan destinationerna! Yeah!

Time to sleep, buenas noches!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tåg båt? (band de ihop en massa båtar till ett långt tåg då, eller...?)

Men det jag egentligen skulle säga var: Tack för visiten och den trevliga promenaden. :-)

2009-08-14 @ 12:47:15
Postat av: Gudrun

Var inte meningen att vara anonym i kommentaren ovan. Zorry!

2009-08-15 @ 19:50:25
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Gudrun

Var inte meningen att vara anonym... så kan det visst gå. ;-)

2009-08-15 @ 19:51:44
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Mamma

Vilken upplevelseresa! Tänkte du på Rädda Willy?

2009-08-17 @ 11:33:55
Postat av: Pappsen

Hopp och hej kul du var hemma en liten stund

2009-08-17 @ 11:39:52
Postat av: isabelle

Hoppas att du får en bra dag :)

2009-08-17 @ 12:23:42
URL: http://nak3n.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0