4 dagar till dagen D*

Lite blandat:

* Väntan på destinationsbesked är som väntan efter en audition för spexet. Nervöst, otåligt, längtan, fjärilar i magen, förväntan, ovisshet... Det enda jag vet är att beskedet kommer onsdag kväll. Enligt en säker källa (en veteran i reseledarlivet) ringer HK till alla destinationsmanagers (eller team managers, det var lite oklart...kanske bara var DM just här, eftersom vår TM är på semester) strax innan kl 17 svensk tid, och därefter ringer DM runt till oss. Spännande? Oh ja!
För att göra saken värre är jag helt ledig på onsdag. Hur lätt kommer det bli att koppla bort alla tankar då, hallå liksom. Men det kanske blir surfning igen då. Samma kollega som jag surfade med i juni frågade mig idag om jag ville med igen. Jag sa att jag skulle fundera på saken. Är inte helt säker än.

* Vid hotellanläggningen finns en kanalliknande sak, som vanligtvis är helt uttorkad. "Kanalen" börjar ca 15 meter från havskanten, och idag när jag gick förbi fick jag en liten chock. Den var typ vattenfylld. Eller nä, fylld är nog fel ord. Men det fanns vatten i kanalen, lite coolt sådär. I vanliga fall är det ju mest torrt, torrt och ännu mer torrt här, om det inte råkar vara en hotellgräsmatta eller en pool...

* Halvledig idag, tillbringade några timmar på spacentret som finns alldeles i närheten. Så skönt att sola och plaska runt bland bubblor och varma "strömmar". Mmmm... Och helt gratis dessutom. Ännu mer Mmmmm... Efteråt gick jag längs stranden och njöt av vinden mot solvarm hud, såg vågorna slå mot stenarna och kände att livet här är nog ändå rätt bra.


* Funderade när jag åt glass tidigare idag att recensera ett stort svenskt glassmärkes sortiment, som jag håller på att beta av en efter en, dock kanske det ses som otillåten reklam. Men dagens glass, en isglass av traditionellt snitt och med jordgubbssmak var i alla fall inte helt kanon. Nej, då är lime/citron-versionen av densamme bättre. Tycker jag.

Sådär ja, det var en uppdatering av läget. Jag lovar att rapportera så fort jag vet vad som händer inför vintersäsongen!



*) D som i Destinationsbesked

Kommentarer
Postat av: Mamma

Va´skönt det låter med `spat` m m du gjort idag!Väntar också med spänning o nyfkenhet på var du kommer att hamna. Jag har skrivit mail till dig ang OCR-numret!! Kram!

2009-08-23 @ 21:09:34
Postat av: Pappsen

Håller tummarna för dig angående vinterjobbet... ha det gott kramis

2009-08-23 @ 22:46:03
Postat av: Mattias

Hoppas du hamnar där vill i vinter. Kör på surfingen!!!

2009-08-25 @ 10:39:13
Postat av: Gudrun

Besked imorgon eftermiddag/kväll då... hoppas verkligen du blir nöjd, och får trevliga kollegor :-)

2009-08-25 @ 11:54:33
URL: http://gsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0