Första fjälluppdateringen

Nu har jag varit på plats i Dalarna i fem dygn och har även lagt fem arbetsdagar bakom mig.
Så hur är läget här då?
Jo, jag bor i ett hus  tillsammans med fem andra (för tillfället, det kommer antagligen en till i februari). Tre liftvärdar, en skidlärare och en maskot. :) Spridda skurar, så att säga.
Huset ligger cirka 10 minuters bilfärd från skidanläggningen (har inte kollat upp om det finns en blogg-policy, därför skriver jag inte ut anläggningens namn...) och kollektivtrafiken är inte jätteutvecklad här på landsbygden. Samåkning är därför ett bra påhitt, så det gäller att synka ihop sig och ibland offra sig och åka tidigare än man behöver till jobbet, eller vänta kvar en liten stund extra.

Jag jobbar i en reception, säljer skipass och även lite aktiviteter och skidskola. De olika datasystemen är inte helt enkla att lära sig men det börjar komma. Skipassen sitter nästan som ett rinnande vatten. Det är mycket att lära sig men kul nu när jag börjar fatta hur det funkar. Tanken är också att jag, när det blir lugnare, ska få vara med ute i skidskolan och se hur de olika nivåerna i skidskolan funkar i praktiken. Vad innebär exempelvis grön grupp 6-8 år? Eller vuxen gul? Vad kan de, vad gör de? och så vidare...
Jättetrevliga arbetskamrater, som är bra på att lära ut hur systemen funkar och låter mig prova på även de lite krångligare grejerna.
Det ger en härlig kick när jag känner att "men det funkar ju, jag kan ju!"

Så jag lever och har det bra. Imorgon väntar min första lediga dag. Skidbacken, here I come!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Hej kul du kommit igång på det nya jobbet . Här har kommit ännu mera snö ..

2011-01-04 @ 15:32:58
Postat av: Mamma

Roligt att höra lite om hur det fungerar för dig däruppe i fjällvärlden. Här har det regnat och en del snö har smält. Kramar!

2011-01-10 @ 11:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0