Historier från fjällvärlden

Ett tag sen sist, nu har jag en hel del små grejer att berätta om.

Kategori "Klantighet":
Ska hem från jobbet. Hela dagen har jag haft mobilen i byxfickan, inga problem med det. Men sen ska jag alltså hem och det var riktigt kallt den dagen så jag hade termobyxor. På med dem och sen när jag kommit ut på parkeringen o väntar på min skjuts undrar jag vart mobilen har tagit vägen. Just det, innanför termobyxorna, i byxfickan. Klantigt, o ja. Som tur var ringde ingen då, och jag lyckades ta upp mobilen även om det nog såg lite märkligt ut.

Kategori "Vacker utsikt":
Häromdagen fick jag sluta tidigare än planerat, så då tog jag chansen att låna skidor och åka lite i eftermiddagssolen som höll på att gå ner. Fantastiskt vackert, med en himmel som såg ut att stå i brand (åtminstone med skidglasögon på) över trädtopparna. Och puder i backen, riktigt skönt faktiskt!

Kategori "Storhandling":
För nån vecka sen var fyra personer i huset lediga och tog bilen till Mora. Jag och en till var lediga, så vi skickade med varsin handlingslista så de andra kunde handla åt oss också. Resultatet när de kom hem var att frysen blev proppfull, och övriga matutrymmen blev också ganska fulla. På kvällen åts gemensam middag, Medelhavslasagne. Bacon och spenat var huvudingredienser. Gott även om det inte riktigt var min kopp te, så att säga.

Kategori "Framtiden":
Mitt drömställe för sommarjobb var häruppe i veckan och höll infomöte inför sommaren och även intervjuer med de som var intresserade av säsongsjobb. Jag var där, tog chansen i en intervju så nu är det bara att vänta och se. Fantastiskt att företaget jag jobbar på har ett samarbete med dem för att få säsongsjobbare.

Kategori "Utflykt":
För ett par veckor sedan åkte jag och tre ur skidskolan till Tandådalen/Hundfjället för lite skidåkning. Otroligt vackert uppe på fjället! De tog mig med i några backar som jag nog inte hade valt själv, men som jag lyckades ta mig ner för ändå. Bra jobbat! Lunch med buffé (taco, pizza, pannkakor m.m. m.m.), mätt som en plätt blev jag. Sedan delade vi upp oss lite, de ville åka betydligt brantare backar än vad jag ville så jag åkte lite på egen hand. Ett fåtal vurpor men överlag var jag stolt över att jag lyckades stå upp.
Kul att komma iväg lite och se annat!

Idag är jag ledig. Har tvättat och vart ute på en härlig vinterpromenad i solskenet och sedan blev det pannkakslunch med en till i huset som var hemma. Mysdag!

Ajöss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0