Septemberdagar

Igår hade jag en halvledig dag. Så jag beväpnade mig med en bra bok och tog bussen in till Rhodos stad, där jag först besökte ett café och mumsade crepes och läste bok. Kanongott! Och en sval bris svepte runt. Därefter tog jag en liten promenad i en park, hittade en fin utsiktsplats över gamla stan, satte mig där och fortsatte läsa. Och det var helt underbart mysigt och skönt! Det behöver inte vara mer komplicerat än så, bara komma bort en stund, andas lite annan luft så är man som en ny människa sen.

Idag har jag varit ledig hela dagen. Och man skulle kunna tro att Tomas Ledin har skrivit ledmotivet till min dag idag:
Jag vaknade först av alla, tog min morgonpromenad
/.../
Jag såg ut över havet, kisade med ögonen och sa
Det verkar bli en fin dag idag
...Det blir en dag på stranden
Molnen har dragit förbi
Vi sjunker ner i sanden
och låter dagen få bli som den vill

Jepp. Började med att vakna strax innan 7. Tänkte att då kan jag passa på att se soluppgången. Sagt och gjort, jag tog kameran i högsta hugg och vandrade ner mot stranden. Och det var helt magiskt vill jag lova! Solen steg som ett eldklot ur Medelhavet. Bara jag och några fiskare var vakna.
Ur Medelhavets blå böljor stiger ett eldklot...
Fler bilder finns på Facebook...

Sen blev det lite mer sova innan jag köpte frukost och begav mig ner till stranden och njöt av några timmars sol och bad. Så skönt! Nu börjar havet dessutom bli lite svalare så nu är det skönt på riktigt att bada.

Nu väntar en stunds surfande på nätet.
Ajöss!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Inte utan att jag blir lite avis på dig!! Fortsätt ta vara på dagarna! Kramar

2010-09-29 @ 08:00:17
Postat av: Pappsen

jaha du avis är väl bara förnamnet ... Detta missar du uppe i höga norden ... ha det gott kram

2010-10-01 @ 11:11:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0