Natten är vacker och månen är full

Ikväll är det en helt magisk kväll. Fullmåne och små molnskyar. Fantastiskt vackert att skåda och i princip omöjligt att fånga på bild. Är inte det typiskt? Jag försökte få det på bild, men det blev bara en ljus prick...

Nu börjar jag landa lite efter förra veckans intervju. Det kändes bra, men sen vet man ju aldrig hur de tänker. Jag har lyckats stänga ute tankar på det relativt bra, men ibland kommer det en ström av tankar. Har jag nån chans? Hur kommer det bli?
Och fortfarande kan det vara sisådär tre-fyra veckor innan besked kommer. Jobbigt är bara förnamnet. Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge, sägs det ju.
Det var hursomhelst skönt att vara hemma på snabbvisit i Sverige, andas ren och frisk luft och uppleva regn.

Snart splittras sommarens säsongsarbetare. Häromdagen var det dags för KICK DOWN, och all inclusive är kanske inte den bästa idén... Det blev iallafall hög stämning (och hög ljudnivå!). Började med lite tävlingar vid Rhodos stads akropolis innan vi åkte till en strand och fick testa den sk bananbåten. Alla sitter på ett led på en smal "båt" som dras av en motorbåt. Fort går det! Och så länge det bara var rakt fram gick det bra, värre när det blev en kraftig sväng. Till saken hör att det var en del av tävlingarna, och för varje deltagare som trillade i vattnet fick laget ett minuspoäng. Inte så konstigt att motorbåtföraren ville få oss i vattnet... Hursomhelst, en kraftig sväng blev det och hela laget föll i vattnet. Tur att vi hade flytvästar för jag svalde halva Medelhavet och fick lite lätt panik... Men upp på bananbåten kom jag igen och vi kom tillbaka till stranden helskinnade. En upplevelse som jag inte vill göra om.
Buffémiddag på en samarbetspartner-restuarang (gratis mat är alltid lika gott!) innan det blev dags att sova. Åtminstone för mig, de flesta andra höll igång mer eller mindre hela natten. That's not my style...

I övrigt så blev alltså mitt hemresedatum ändrat för att vi fick en förlängd säsong. Visserligen bara några dagar men ändå. Nåväl, några extra dagar i solen är inte helt fel. 28 oktober står jag åter på svensk mark.

Kalinichta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0