Regnet det bara öser ner, Thai-versionen

Jag vet inte vad som händer med vädret, men idag var femte dagen i rad som himlen fullständigt öppnade sig på eftermiddagen och regnet vräkte ner. Det är nästan så vi kan ställa våra klockor efter regnet. Fort går det också, utan förvarning. Plötsligt bara öser det ner. Och gator och parkeringsplatser hänger inte riktigt med i att få undan vattnet så det ligger ett mer eller mindre jämnt lager vatten överallt så när man går plaskar man fram. Gummistövlar som del av uniform? Tyvärr inte.

I fredags kväll hade vi strömavbrott också. Var ensam ledig, så jag satt i sängen och löste sudoku i ficklampans sken. Senare blev det kortspel med en kollega i skenet av stearinljus. Mysigt värre!

Det är skönt också att det inte blir så galet varmt, regnskurarna kommer som välbehövliga avbrott.

Imorgon ska jag åter till Phuket, för att träffa min kollega från GC. Skojsigt! Ska även passa på att besöka vår största flaggskeppsanläggning, nice! Ska passa på att ta lite fler kort som sedan kan beskådas på facebook. Som ni säkert sett har det kommit upp en första omgång redan.

Och ska jag orka upp till båten imorgon är det nog dags att stänga ner nu.

Hasta la vista!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det är skillnad mot här där det regnar och skvätter mest hela dan´. Roligt att åka till Phuket! Kramar!!

2010-03-31 @ 10:16:21
Postat av: Pappsen

Trevliga bilder du hade på Facebok Rickard visa dem för mig..

2010-04-03 @ 13:49:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0