Lördagskvällsuppdatering

Spänningen stiger, alla läsare är supernyfikna och funderar på den stora frågan:
Vad har hänt här på Rhodos sedan sist?
Tja, kortfattat:
- besök från Sverige, med bl.a. lösgodis och sudokutidningar. Semesterguiden hoppar högt av glädje (nästan...)! En härlig vecka var det minsann, och min första shoppingtur på Rhodos blev av. Och det är redan en vecka sedan de åkte hem, tiden rusar verkligen iväg!

- sjukdom och hemgång från jobbet för första gången på tretton månader. Inte så mysig sjukdom heller, men lite medicin och sömn senare var jag fit for fight igen.

- två kollegor har lämnat, en ny har kommit. Sånt är livet, men det är jobbigt. (men jag borde vara härdad vid det här laget...)

- har haft en miljöinspirerad dag idag, det är ju faktiskt Internationella miljödagen idag! Planterade träd och rensade en gammal flodfåra, jorå s'att...gröna fingrar, det har jag minsann! Och massa sand i skorna fick jag efteråt. Massa sand i skorna, massa sand i skon, massa sand i skorna, massa sand i skon... (gissa melodin!)

- kollade på showen ikväll. Och flera sånger är så otroligt bra, får massor av minnen/känslor/tankar att återvända från Örebrotiden. Those were the days, my friends...

Och så är det bara drygt två månader kvar till ansökan för vintersäsongen. Hujedamig, det blir ett svårt beslut! Tur att tankarna har tid att snurra många varv. Men innan dess kommer jag till Sverige på semester, hurra för det! 55 dagar kvar ungefär, grovt räknat.

Snart (på torsdag närmare bestämt) nytt besök igen, trevligt värre!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0