Marmaris t/r

Hoppsan, så har det gått två veckor sedan det senaste inlägget. Hmmm...

Nåväl, det har inte hänt så mycket här men en uppdatering är på sin plats. Som framgår av rubriken har jag varit i Marmaris och lekt turist för en dag. Åkte iväg på en av våra utflykter så det var tidig uppstigning. Innan solen sågs stiga upp ur havet gick alarmet igång, sisådär 05.30. (så tidigt har jag nog knappt gått upp sedan jag skulle åka till Thailand i oktober förra året...) I väntan på bussavgång gick jag ner till stranden och där fanns några morgonpigga fiskare som hoppades på fångst. Och det blåste halv storm!

Bussen tog oss till Rhodos stad, jag halvsov hela vägen och vaknade vid hamnen. Sedan väntade två timmars båttur över till Turkiet. Tillräckligt stor båt för att det inte skulle gunga alltför mycket, tur det. Sedan bussfärd till vårt frukostställe, en utkikspunkt där man kunde se ner över Marmaris och havet. Vackert och mysigt, som att ta en fika i någons trädgård. Me like!

Vi hann även med ett besök i ett guldcenter samt läderaffär innan vi fick fri tid i basaren för shopping shopping shopping. Blev inte mycket för min del och det enda jag köpte glömde jag pruta på... Men som min kollega sa senare på kvällen: Värre saker kan hända.

Båttur tillbaka och sedan var jag helt slut i huvudet. Men intryck från dagen: Marmaris är fantastiskt vackert och jag kommer gärna tillbaka.

Turkiet - check!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0