Upp och ner, ner och upp

Det är sannerligen en berg-och-dalbana jag befinner mig på, eller i. I senaste inlägget var livet på topp, nu har tåget börjat åka neråt igen. Förhoppningsvis bara en liten nerförsbacke, det är svårt att avgöra just nu.

Förklaringen ligger i att det är mycket som händer nu, som stökar till tillvaron för en liten Rebecka på vift i landet långt borta. En kollega ska hem om bara några dagar = ny kollega kommer snart. En annan kommer sluta i mars. Imorgon har jag vattengympa, ensam för första gången här i Thailand och jag har inte full koll på passet, lite paniiiik (men inom en timme kommer musiken och beskrivningen till mitt rum). Samtal med chiefen imorgon också, typ utvecklingssamtal, usch jag blir alltid så nervös...tur att jag har en så trevlig chef...
På fredag är det dags att bli laglig igen, jag och en kollega ska på blixtvisit till Burma för att förnya vår visum-stämpel så vi får stanna längre i landet. Så imorgon kväll ska vi åka första etappen, köra bil på okända vägar. Jösses. Önska oss lycka till!

Och såklart, ansökningarna närmar sig. Lördag eller måndag kommer lediga positioner ut och sen har vi typ två dagar på oss att bestämma vart vi vill. Jag hoppas att några frågetecken rätas ut imorgon. Men tankarna som snurrar är att byta hotelltyp, kanske Rhodos eller Mallorca. Återstår att se var tankarna stannar.

För övrigt: Stod idag och tittade ut över "vår" strand, solen sken från en klarblå himmel, en skön vind fläktade. Jag var tvungen att tänka "får man verkligen ha det såhär bra?".
Så det är inte fullt så dåligt som jag kanske får det att låta.
Och nu är det bara 7 veckor kvar till min semester, hurra!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Lycka till på okända vägar till Burma! Det ordnar sig säkert för dig.Och passet vet du väl var du har;) Hoppas utvecklingssamtalet blir givande. Kramar!

2010-01-13 @ 21:14:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0