I en annan del av världen

I ett 35-gradigt soligt Thailand är det väldigt svårt att fatta att ni har en himla massa snö i Sverige, men jag får lita på att ni talar/skriver sanning allihop när ni hör av er, likadant med media. Jag tror inte ett ord, tills motsatsen bevisas...så snön gör bäst i att stanna kvar ett tag till.

Hursomhelst, igår var jag halvledig, slutade vid lunchtid och tog en tuk-tuk till en fin strand och en restaurang som heter Somewhere Else. Och när man kommer dit känns det verkligen som att man kommer någon helt annanstans. Mysig restaurang precis vid stranden, palmer som vajar i vinden, klarblått-turkost vatten och sol som glittrar i vattnet. Livet kan inte bli mycket bättre!
Efter en god lunch gick jag ner på stranden och lapade sol innan jag svettades halvt ihjäl och gick ner i havet. Och jag säger bara WOW, vilket vatten! Totalt kristallklart, varmt och skönt (men ändå lite avsvalkande), helt enkelt fantastiskt!
Efter ytterligare lite solbadande gick jag och la mig på gräsmattan och somnade (nästan i alla fall) i skuggan. Sååå mysigt!
Dagen avslutades med ett besök på det svenska cafét på ön, och där åt jag årets första (och enda?) SEMLA!!! Woohoo, lyckan är gjord! Och den smakade nästan precis som hemma i Sverige.

Avdelningen "Barn talar alltid sanning" fick ett fall nyligen när vi hade lite barnkalas på hotellet och en tjej säger "man ska inte äta godis, det är inte bra. Då får man hål i tänderna." Jag höll på att brista ut i skratt men lyckades hejda mig. Där ser man, åtminstone ett föräldrapar som har lyckats med sin uppfostran...

Det är även snart, snart dags för det stora beskedet om sommardestination och det är riktigt spännande! Innan valet kände jag att det inte skulle spela så stor roll var jag hamnar, och lite finns den känslan kvar. Men ändå är det riktigt spännande nu! Och inte bara för min egen del utan även att se var alla andra i teamet hamnar, och på vilka positioner. Oliiidligt spännande! :)

Sisådär 25 dagar kvar till Sverige, jihaa!

Kommentarer
Postat av: Hannza

Saknar dig!

2010-02-07 @ 19:42:48
URL: http://hannza.com
Postat av: Pappsen

Jo du snö finns det gott i onsdags så skotta jag 5 timmar... både här hemma och runt husvagnen... Som det ser ut nu lär nog snö finnas när du kommer hem.. kramis

2010-02-07 @ 21:38:58
Postat av: Sofia

Du vet att vi saknar dig jättemycket va?! Så de där dagarna tills du är i Sverige igen tycker jag ska gå fort...

2010-02-07 @ 23:10:47
URL: http://snake101.blogspot.com
Postat av: Mamma

Jag kan bara säga : njut medans du kan, snart väntar bistra tider i Norden. Och du vet ju att media ofta överdriver, men nog har vi snö alltid och semlor också för den delen så det lär finnas kvar det också. Du ligger före mig. Jag har inte ätit någon än i år. Väntar till du kommer hem!

Va´ spännande att höra destinationsbeskedet! Kramar!

2010-02-08 @ 13:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0