Roadtrip gånger två

Rhodos är en fantastiskt vacker ö, på ett helt annat sätt än Thailand.
Två dagar har tillbringats i en bil tillsammans med först ett gäng danskar och andra dagen med en finlandssvensk tjej. Vi har färdats upp genom berg och dalar, slingriga vägar upp och ner. Bitvis har det känts som att åka genom ett sommarsverige. Ängar, barrträd, grönt & skönt!
Har bland annat gått säkert minst 700 trappsteg, fått fantastiska utsikter, sett en gammal slottsruin som inte var så fin direkt, massor av stränder och mysiga byar/städer. Rhodos har mycket att erbjuda!
Har även sett bajsande och kissande strutsar, grisar och får, samt matat en babian med majskorn. Och det var riktigt läskigt! Händerna såg ut som en muterad människa, och den var ohyggligt smart! Det var en liten springa mellan gallret och marken så när det ramlade ner majskorn på marken stack den ut handen och drog in de överblivna majskornen (som jag tappade eftersom jag inte vågade hålla kvar handen tillräckligt länge för att lägga dem i apans hand...)
Längs vägarna finns även självmordsbenägna getter som klättrar omkring på typ ingen yta alls, fattar inte hur de lyckas undvika att falla ner.

Bildbevis på det mesta kommer inom en hyfsat snar framtid upp på ansiktsboken.

Idag har jag varit halvledig. Två timmar på stranden med två av danskarna. Mysigt värre!
Ännu mer ledig blir jag när jag har semester. Har sökt augusti i första och andra hand, juni i tredje hand. Får se vad det blir.

Livet är bra, och jag har en bra känsla för den här säsongen.

Godkväll, eller Kalispera som vi säger här.

Kommentarer
Postat av: Hannza

Ja visst är Rhodos en fin ö :)

2010-04-30 @ 11:27:08
URL: http://hannza.com
Postat av: Mamma

Hoppas den känslan håller i sig! Verkar fantastiskt fint på Rhodos.:)Kramar!

2010-04-30 @ 13:46:59
Postat av: Pappsen

Du kommer säkert få det bra på Rhodos har själv varit där för sisådär 35 år sen skull inte känna igen mig i dag men trevligt var det iaf ha det gott solkram

2010-05-01 @ 16:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0