Betraktelser vid lunchtid

På väg hem från jobbet, genom en miljö som kan klassas som "ute på landet". Vid ett hus hör jag snarkningar. Vänder mig ditåt, ser en thailändsk man ligga på rygg, med benen upp på väggen. I mungipan en cigarett. Så kan man visst också göra...

Övriga bilder från hemvägen: kor som betar bland gräs och buskar, gröna träd och palmer, höns, en och annan tupp... Ja, man skulle kunna tro att jag jobbar mitt ute på landet. Och det är ur vissa synvinklar helt rätt. Men, tro det eller ej, jag gillar det! Det är mysigt att kunna gå utan att känna stadsstress, kul att se lite lokalbefolkning längs vägen. Och när vi möter thai-barn, då får vi stora ögon tillbaka. De tycker nog att vi är lika exotiska som vi tycker att de är.

Har idag ätit lunch på ett svenskt café, makaroner och korv. Mumsigt.

I övrigt på matfronten: Här är fruktshakes väldigt populärt. Kalla, uppfriskande drycker gjorda på färska frukter. Det är kanongott!

Jag är på gång att skaffa en Skype-profil, så ni som är intresserade av det kan skriva en kommentar eller skicka ett mail så får ni veta profilen sen. :) Solskenskramar till er alla!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det låter helmysigt med den "på-landet-känslan"!Och frukt-shakes, mmmm-så gott!Sådana vitaminkickar skulle vi behöva häruppe i mörkret!Kram!

2009-11-30 @ 10:53:21
Postat av: Sofia

jag finns på skype.. tror det bara är att leta upp mig på mitt namn...

2009-11-30 @ 23:55:14
URL: http://snake101.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0