17 dagar kvar

Så, då är jag igång.

Äventyret jag står inför nu liknar på vissa sätt det steg jag tog för drygt 3,5 år sedan, då jag flyttade hemifrån. Då kändes en flytt till en ny stad som ett jättekliv och fjärilarna flög omkring i magen. Nu är det dock en betydligt större förändring som bankar på dörren. Att flytta utomlands, börja ett helt nytt jobb, träffa massa nya människor som jag inte har en aning om vilka de är... det är mycket som orsakar miljoner tankar och tidvis fjärilar i magen. För att inte tala om de stunder då jag inser att jag inom en mycket snar framtid kommer att lämna familj och vänner, då är det nästan så att jag undrar varför jag gör det här. Men jag är helt övertygad om att det här är helt rätt för mig, jag kommer att ha världens bästa jobb det närmaste halvåret!

Vad har hänt, hur har det här gått till?
29 januari: Jag skickar in min ansökan.
2 februari: Jag får en telefonintervju.
11 februari: Jag är på en intervjudag på huvudkontoret, Sthlm. Mycket nervöst. Förmiddagen ägnades åt information och lite gruppövningar, därefter lunch med "juryöverläggningar". Därefter en spänd väntan på det personliga mötet, som antingen kunde bli ett "nej tack" eller en utförligare personlig intervju. Stämningen bland oss sökande blev mer och mer nervös och efter en timmes väntan fick jag komma in. Resultatet = intervju!
12 februari: Jag får besked att jag ska på utbildning för arbetet! Jiihaaa, glädjeskutt och glädjetårar, svårt att fatta!
3-6 mars: Utbildning på HK, Sthlm. Inspirerande föreläsare, härliga kursare och roliga dagar! En känsla av att det här är helt rätt för mig.
9 mars: Destinationsbesked: Jag ska till Gran Canaria under sommarsäsongen!
12 mars: Flygbesked: Jag lämnar Sverige 10 april, från Landvetter.


Idag är det 17 dagar kvar alltså. Det är ju typ ingenting...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0