Att ta avsked

De senaste dagarna har jag konstaterat att jag är dålig på att ta avsked av folk. "Sista gången" visar sig bli till ännu fler gånger med hejdå-kramar. I fredags hade jag avskedsfest för mina Örebrovänner, en sista kväll med gänget innan jag skulle åka till Borås (vilket jag gjort idag). En mycket trevlig kväll på det hela taget, härliga personer och god kladdkaka ;) Och givetvis "Hejdå, ha det jättebra"-kramar. Underbara vänner!
Sedan skulle ju flyttlasset gå i söndags. Det behövdes lite extra hjälp, och två av vännerna kom och hjälpte till. Det blev då ännu en gång med "hejdå"-kramar och "nu ses vi nog inte mer förrän...ja...vi får väl se".
Igår, sista dagen i Örebro, hittade jag lite prylar som skulle lämnas till olika vänner, så då blev det återigen "hejdå". Då var det verkligen på riktigt.
Men ändå har jag nog inte riktigt fattat att jag faktiskt ska iväg. Det kom däremot idag, när jag hade lämnat in lägenhetsnycklarna och var på väg till bilen och insåg att "nu är Örebro inte längre mitt hem" och ännu mer när jag var en bra bit på väg, jag åker för tusan bort från mitt liv de senaste tre åren! Det är tufft.

Nu sitter jag i Borås, vid mammas dator. Här kommer jag tillbringa den sista veckan i Sverige, innan det bär av till soligare och varmare breddgrader. Resan gick över förväntan, och jag är stolt över mig själv och de senaste dagarnas insatser. Shit, jag är så jäkla bra! :) Och ja, bilen var proppfull av grejer idag.

Örebrovänner: Tack för den här tiden, jag kommer att ha er i tankarna hela sommaren, jag lovar! Jag hoppas att ni gör detsamma, visa det gärna i en kommentar eller ett mail :)


Hasta la vista!


Kommentarer
Postat av: AnnaHa

Ha det toppen där borta på varmare breddgrader! Och det ska bli spännande att följa ditt liv på det här sättet istället! Många kramar!

2009-03-31 @ 20:01:46
Postat av: Gudrun

Man blir ju tårögd. Men jaja... vi finns ju kvar här, så det är ju inte som att du lämnat stan för alltid. Du kan ju alltid knô in dig hos nån annan... bäddsoffor är bra grejjer.

2009-03-31 @ 22:47:23
URL: http://gsp.blogg.se/
Postat av: Hannza

Vi ses snart!

2009-04-01 @ 20:08:11
URL: http://hannza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0