Längtan till Sverige

Den senaste veckan har varit lite jobbig. Bland annat beroende på hemlängtan. Både till familj&vänner och till fenomenet svensk sommar. Gröna skogar, blommande ängar, grillning, ljusa kvällar... Listan kan göras lång.
Det blir lätt lite jobbigt att vara här när jag så gärna vill träffa alla och uppleva den svenska sommaren. När jag i förra veckan hörde en låt som för mig har texten "Vi har haft Gurra V och Tjabo, Oscar I och II..." kände jag bara, ta mig till Sverige!
Nåväl, när tiden är inne kommer jag till Sverige. 4 augusti. Har jag sagt det förut? :)

Jag lever iallafall, det är alltid något. Och det är skönt att den senaste veckan är slut, på mer än ett sätt. Vill inte gå in på detaljerna här...

Ikväll är det avskedsmiddag för en kollega som ska hem till Norden igen, blir trevligt! Alltid skoj att göra saker med kollegorna som inte är jobb. Apropå sånt, förra lördagen hade vi månadsmöte med middag/fest, med hemligt tema. Vi möttes med orden "ja, vi är nu halvvägs till jul..." och gick in i lokalen och fick en chock. Där fanns en julgran, adventsljusstake, julmusik och juliga kläder vid varje plats. Helt galet, men väldigt skoj!
Under kvällen gick vi bland annat igenom resultaten från förra månaden. Vi är helt sjukt bra på vår destination, typ bäst i världen faktiskt. ...inte för att jag gillar att skryta, men... :) Exakt hur det går för mig och mina närmaste kollegor är dock höljt i dunkel, men vi ska få ett "weekly result" den här veckan, på min begäran. Bra att kunna veta hur man ligger till, så att man kan jobba vidare. :)

Tjipp o hej!

och om någon vet var textraden i början kommer från, blir det ett plus i kanten :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Idag 5 veckor kvar! Du har mail!

2009-06-30 @ 10:08:44
Postat av: pappsen

Hej du



Nu är det svettig värre hemma oxå.. synd bara man jobbar...

2009-07-03 @ 10:59:03
Postat av: Mamma

Runt 30 gr hela veckan. Pust!

2009-07-03 @ 11:48:12
Postat av: Susanne i Örebro

gudrun får inte gissa på låttexten, hon var säkert med och skrev den !! ;) jag gissar på...kanske kung kristina? KRAMISAR

2009-07-03 @ 18:07:16
URL: http://konungadotter.blogg.se/
Postat av: Gudrun

Jag är tyst... säger ingenting :-P

2009-07-03 @ 23:10:37
URL: http://gsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0