Fodelsedag

Tack tack for alla grattisthalsningar som har kommit via blogg, sms, Facebook och telefonsamtal! Det varmer jattemycket!
Min fodelsedag innebar hart arbete fran morgon till kvall, med schemaplanering for nya barnklubben som ska oppna nu i veckan och barnunderhallning pa kvallen. Och som jag njot av att sta pa scen, det var sjukt kul! :D Mina barnledarkollegor sjong for mig nar jag kom till klubbhuset innan mina aktiviteter, en trevlig overraskning! Pa kvallen kom en till overraskning da trubaduren lyckades fa en hel publik (60 gaster, uppskattningsvis) att sjunga Happy Birthday for mig. Mysigt!

Idag ar jag ledig och har varit nagra timmar pa stranden innan det blev for daligt vader (ja, det kom faktiskt nagra regnstank!). Satt och funderade pa allt och ingenting och kom bland annat fram till att tiden har gar sa otroligt fort. Nu har jag jobbat har lika lange som jag jobbade inom aldreomsorgen forra sommaren, och det har gatt sa mycket fortare! Tiden gar fort nar man har roligt sags det ju...sa sant!

En annan spannande sak ar schemat. Under alla ar i skolan har jag alltid tyckt att det har varit spannande nar en ny termin borjar, och man far ett nytt schema. Alla forvantningar och forhoppningar som ligger i luften, man vet inget om det som kommer. Den spanningen finns varje vecka har. Varje vecka far vi nytt schema. Vissa veckor blir det ett jobbigt schema, andra veckor ar jackpot-schema. Den har veckan kanns som ett jackpot-schema. Mycket skojigt, bl.a. oppna den nygamla barnklubben som jag namnde tidigare. Och inte heller sa mycket kvallsjobb. Ka-tjing! :)

Igar satt jag och en kollega och gjorde det nya barnklubbsschemat, och i ett mycket frustrerat ogonblick efter att ha varkt fram en bra idé, faller jag den fantastiska kommentaren "Man far sa bra idéer nar man inte tanker!" Sa sant, sa klokt och vist jag talar...

For er som undrar om det aldrig regnar har nere kan jag trosta er med att jo, ibland kommer det faktiskt nagra regnstank. Idag till exempel har jag kant nagra droppar. Och haromveckan, precis nar vi lite frustrerat hade konstaterat att vi vill ha lite regn "men det kommer det val inte bli...", sa kom det lite duggregn som pa bestallning.

Jag har sagt det forut, jag sager det igen: Jag ALSKAR mitt jobb! :D

Kram o hej fran GC

Kommentarer
Postat av: Mamma

När jag var o hälsade på kom ju några regnstänk. I morgon skulle ni visst få lite regn såg jag. Men inga "skyfall" som här. Förstår att du trivs!

2009-06-16 @ 21:40:52
Postat av: pappsen

Här öser det ner nu tänk om vi kunde skicka det ner till er vad bra det skulle vara ... ha det gott vi ska till Gnosjö i helgen... kramis

2009-06-18 @ 10:22:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0