Sankta Lucia, skank mig en tia...

Yep, ett nytt inlagg.

Idag vid frukosten fick jag en smarre chock. Det spelas alltid lite lugn musik i receptionen och restaurangen, imorses trodde jag forst att de hade fatt solsting. Ur hogtalarna kommer en instrumental "Sankta Lucia". What the hell, tankte jag, Luciasanger mitt i sommaren?! Sedan tankte jag ett steg till, just det ja, ursprunget ar ju en italiensk fiskarvisa. Sa det var ju inte helt fel anda, aven om det blev konstigt i mitt huvud. :)

Lordag idag. Jahapp. Ingen storre skillnad mot ovriga dagar har, nagon helg blir det ju liksom inte nar man jobbar sahar. Med min position blir jag aldrig ledig lordag eller sondag, atminstone inte pa den har destinationen. Vad som hander i vinter ar det ingen som vet...

Snart ar det dags for nagra timmars arbete. Ar egentligen halvledig, men vi (jag och mina klubbkollegor) ska packa lite klubbkuvert, gora en gemensam anstrangning sa det ar gjort for nagra veckor. Efter det blir det mat tillsammans och kanske aven en svang ut. Time will tell.

Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Hej där kul att talas vid i telefon och msn

2009-07-12 @ 12:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0