Julfirande anno 2009

Så var julen till ända och här följer en kort resumé.
* dans runt granen med två av våra härliga vänner.
En vit gran vid poolen. Julstämning med sol och 30-gradig värme? Nja...

* jakt efter renhorn som tomtens renar hade tappat
Ett gäng med barn gav sig ut på jakt med stor iver! Och lyckades hitta alla horn.

* jultomten på besök
Jodå, givetvis kom tomten även till oss!

* julaftonsmiddag, mingel med våra härliga vänner som delade ut kramar till alla barn. Mysigt värre!
Svettigt, men garanterat värt varenda svettdroppe. Jag gick runt med ett stort leende hela tiden (även om det inte syntes...).

* julmys hos chefen med tärningsspelet och avslutning i vårt Nisse-spel.
Även mat och dryck, men långtifrån ett normalt julbord med skinka och julmust... Tärningsspelet blev riktigt underhållande, och som vanligt huggsexa om vissa paket. Tänk att det alltid blir så! Jag var nära att bli utan paket (stackars mig...) men lyckades till slut få ett av dem jag köpte själv. Hehe. Nisse-spelets avslutning gick ut på att gissa vem som var ens Nisse och därmed få en julklapp och alla lyckades gissa rätt direkt. Men hade det inte varit för ett par hårstrån hade den jag var Nisse åt inte lyckats gissa rätt. Attans...

Jag har en del annat att berätta också, men de historierna sparar jag till ett annat inlägg.

Gott nytt år!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkar som en rolig och annorlunda julafton tillsammans med vännerna! Gott slut och Gott Nytt!

Kram!

2009-12-28 @ 16:47:31
Postat av: Pappsen

Här är det i dag -10 men heller det än 0gradigt med regn.. gott nytt år från oss alla i Torsbo... kramis ps snö har vi oxå vitt och fint det du...

2009-12-30 @ 08:11:17
Postat av: Hannza

Tack för kortet!

(Inte sett det ännu, men Henrik sa att jag hade fått från dig). Säkert fint.



Kram

2009-12-30 @ 20:19:20
URL: http://hannza.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0