Klant-Rebecka vs Problemlosar-Rebecka, 0-1

Tack for alla grattis som har kommit, jag kan knappt fatta att det ar sant att jag ska till Thailand. Wow.

Hursomhelst, en historia fran verkligheten kommer har, mitt alterego Klant-Rebecka har varit i farten. Tur att Problemlosar-Rebecka dok upp... Haromdagen hade vi lite vattenaktiviteter guider mot gaster, och jag hade tagit av mig skorna for att kunna hoppa ner i poolen. Mina glasogon stoppade jag ner i skorna. Sa langt inga problem, men ni kanske kan lista ut vad som hande nar jag skulle ta pa mig skorna igen. Just det, jag stoppade ner foten och kande att det inte var som vanligt... Resultat: Sondriga glasogon. Tur att jag har sa handiga kollegor som kunde laga dem lite snabbt, men det kandes hur konstigt som helst.
Sa i nagra dagar har jag sett ut som Harry Potter, med halvtrasiga glasogon (det later nog varre an det ar...). Idag, pa min halvlediga dag tog jag en svang till narmaste optiker (en spansk, kan ni tanka er?!) och dar fick jag besked att det inte gar att laga glasogonen, sa da tog jag beslut om att kopa nya. Jora, s'att... En synundersokning senare (dar jag fick lasa siffror pa spanska, mycket skoj!) stod jag och optikern och valde mellan olika bagar. Fastnade for ett par CalvinKlein-bagar, riktigt snygga! Provade en hel massa glasogon, bland annat ett par Harry Potter-kopior, haha! Det sag inte klokt ut!
Naval, jag bestamde mig for bagarna och forberedde mig pa nagra veckors vantetid, jag vill minnas att det tog ett bra tag att fa mina "forra" bagar. Men icke, en timme drygt skulle det ta, sedan kunde jag hamta dem. Josses! Sa en svang runt i kopcentret, mat pa mackedonken och sedan var det bara att hamta glasogonen. Det kostade en hel del, men det var det vart. Har ju haft de gamla i typ fem ar, sa det var val pa tiden att skaffa nya nu.
Sa nu sitter jag med nya bagar, som att se varlden med nya ogon! :)

Nu ska jag till kvallsshowen och njuta av hogklassig underhallning. Det kommer jag att sakna i vinter... En langre redogorelse for vintertankar kommer en annan dag, nar jag har mer tid. :)

Hasta luego!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Heja Problemlösar-Rebecka! Bra gjort! Spännande att se hur de nya ser ut.

2009-08-29 @ 22:27:34
Postat av: pappsen

Ja så det kan gå .. men tur du kunde få tag på nya

2009-08-31 @ 11:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0