...men vi har det ju bra!

Ja, eller hur.
Igar var en jobbig dag, fullt upp hela dagen och knappt tid att ata. Behover jag saga att jag var valdigt nara bristningsgransen? Hursomhelst, jag overlevde och fick se en fantastisk show pa kvallen.

Idag har jag varit ledig, hur skont som helst! Akte med en kollega till grannbyn, satt pa en strandrestaurang och njot av livet.. :) Blev aven lite solande. Snart vantar annu en kvallsshow, sa roligt!

For ovrigt sa skulle jag kunna travestera den dar gamla TV-reklamen "Jag ar inte bara tandlakare, jag ar aven mamma", med att skriva
Jag ar inte bara barnledare, jag ar aven:
- festfixare (minst en gang varje vecka)
- flyttgubbe (stor flytt pa gang, ska oppna ny barnklubb nu i dagarna)
- scenvakt (aven om det inte ar kravallstaket har...)
- underhallare (far slappa loss barnasinnet rejalt och showa) 
- administrator (vilka barn har vi, och annat fix o trix)
- problemlosare (standigt nya saker att losa)
- sminkos (vad som helst, in your face!)
- fotomodell (oftast inte som mig sjalv dock, kom hit sa far ni se.. :) )

Rubriken pa detta inlagg ar en av de kommentarer som lever kvar fran vintern, liksom "det har ar inte okej, kanner jag" (sagt lite pa skoj). Det blir ju lite smatt internt nar man jobbar ihop sa intensivt, sa vissa kommentarer satter sig direkt. "...men vi har det ju bra" ar bra att ta till nar allt kanske inte riktigt gar som man tankt sig, eller bara som ett konstaterande av livet har pa GC.

Vattentemperatur i Atlanten ar for ovrigt cirka 20 grader. Riktigt friskt! Och for att gladje er, och minska er avundsjuka, kan jag beratta att de senaste dagarna har vadret varit lite svajigt. Mycket blast och inte sa harligt som det "ska vara". Men jag klagar inte.

Haromdagen var det nagot barn som borjade prata om bavrar. Mina tankar gick direkt till orebroare. Internt, javisst. Och roligt.

En trevlig overraskning var det nar jag  tittade i en vaska jag har med mig och hittade min hasselmus-pin! Lycka! :) Affischerna med stort A ar for ovrigt ocksa har, jag tittade pa dem haromdagen och fallde en liten tar.

Sadar ja, da vet ni att jag fortfarande lever.

Hasta luego! (=spanska for "vi ses senare")

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är så roligt att höra att du har det bra. Har faktiskt kollat lite på flyg och sånt (har bara hittat flyg med två mellanlandningar som tar minst 11 timmar. Helt crazy)Men det verkar vara svårt att hitta något annat.. får se längre fram i sommar.. i augusti kanske?

2009-04-28 @ 22:02:42
URL: http://snake101.blogspot.com
Postat av: Teo

Tjo! Kul att se att du har det bra! Jag saknar dig ibland, framförallt när ja tänker på spexet!



Har förresten fått förfrågan om att vara dekorchef... läskigt! Måste fundera en stund innan ja svarar. :S Det ger sig nog till det bästa!



Har haft riktigt kanonväder här ett par dar nu, riktig högsommarvärme. Snart är det bara sista kursen kvar innan sommaren.. det är lite coolt faktiskt..



Nej, nu ska jag iväg å lajvpyssla lite! Ta hand om dig å alla barn när borta nu! Skicka gärna din adress till min mail så kanske det dyker upp nån present.



bamsekram

2009-04-28 @ 22:10:00
Postat av: Gudrun

Ooooh! Bäver :-)

2009-05-08 @ 00:27:51
URL: http://gsp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0